Du er her: ForsideOm kommunenOrganisation og ledelseBorgerrådgiveren

Borgerrådgiveren

- sørger for, at henvendelser fra borgerne om sagsbehandling bliver hørt og brugt.

Borgerrådgiveren hedder Anne Thielemann. Hun har kontor i stueetagen på Rådhuset i Frederiksgade 9 i Haslev.

Borgerrådgiveren sørger for, at henvendelser fra borgerne om sagsbehandling bliver hørt og brugt.
Borgerrådgiveren er uafhængig af centrene.
Du kan henvende dig, hvis du har brug for råd og vejledning, eller hvis du er utilfreds med den måde, din sag er blevet behandlet på.
Alle borgere i Faxe Kommune kan bruge borgerrådgiveren.
Det er gratis at bruge borgerrådgiveren.

Borgerrådgiveren kan vejlede dig

  • Hvis du ikke ved, hvor du skal henvende dig med dit spørgsmål.
  • Hvis du vil klage, ved at finde ud af, hvem der evt. kan klages til og hjælpe dig med at formulere klagen.
  • Om dine rettigheder i forbindelse med din sagsbehandling. F.eks., hvor lang tid må din sagsbehandling vare, hvordan skal en afgørelse forstås, hvordan kan du forvente at blive behandlet. 

Borgerrådgiveren kan ikke

  • Ændre på indholdet i den afgørelse, der er truffet.
  • Behandle sagen, hvis det er en anden klageinstans, der skal tage stilling til klagen.
  • Behandle klager over det serviceniveau, som er vedtaget af byrådet.
  • Behandle klager, der vedrører din ansættelse ved kommunen.
  • Behandle sager, der er mere end 1 år gamle.

Du kan henvende dig til borgerrådgiveren ved at ringe på telefon 56 20 37 05, eller komme personligt. Hvis du vil være sikker på at træffe borgerrådgiveren er det dog en god ide på forhånd at aftale en tid. Borgerrådgiveren kan eventuelt komme hjem til dig, hvis du ønsker det.

Skriv til borgerrådgiveren via Borgerportalen - tryk her

Du kan også sende et brev til borgerrådgiveren på adressen:
Borgerrådgiver Anne Thielemann
Frederiksgade 9
4690 Haslev

(Benyt ikke formularen, hvis du skriver fortrolige oplysninger - f. eks. om helbredsmæssige, sociale eller økonomiske forhold)
Læs mere om sikker e-mail til Faxe Kommune her 

Læs mere om behandling af konkrete sager og se årsrapporter her.