Du er her: ForsideErhvervErhvervsserviceLovpligtig digital postkasse - Sikker post til erhverv

Lovpligtig digital postkasse - Sikker post til erhverv

1. november 2013 skal alle virksomheder, foreninger mv. med et CVR-nummer have en digital postkasse til sikker kommunikation fra det offentlige.

Digital post
Digital post på virk.dk giver din virksomhed en sikker, digital postkasse til kommunikation med det offentlige.

Med en gratis digital postkasse slipper din virksomhed for at sortere og arkivere fysiske breve. Du kan vælge at få vist post i din digitale postkasse sendt fra private afsendere til virksomhedens e-Boks. På den måde kan din virksomhed få al digital post samlet ét sted.

  • Få samlet al virksomhedens digitale post i samme postkasse - også post fra e-Boks.
  • Opbevar virksomhedens digitale post nemt og overskueligt i digitale mapper.
  • Skriv til det offentlige og modtag digitalt svar - adressebogen gør det er nemt at finde den rette modtager.
  • Modtag sms-påmindelser - NemSMS gør det muligt at modtage påmindelser fra det offentlige, f.eks.om frister for indberetning.

Postkassen er tilknyttet virksomhedens cvr-nummer og følger derfor virksomheden – uanset om din virksomhed flytter adresse eller skifter e-mail.

Det er sikkert at sende post til og fra den digitale postkasse, så posten kan godt indeholde fortrolige oplysninger. Posten sendes krypteret, og brugerstyring sikrer, at de rigtige medarbejdere har rettigheder til indhold og indstillinger.
Du kan med ét klik tilmelde din virksomhed alle offentlige afsendere - så skal du ikke holde øje med, hvornår myndighederne begynder at udsende flere typer post digitalt.