Borgerservice: Forlænget sagsbehandlingstid og begrænset tilgængelighed på telefonen

Overgangen til et nyt it-system og migreringer til Mit-Id betyder desværre forlænget sagsbehandlingstid på pensionsområdet og begrænset telefonisk træffetid.

Faxe Kommune har skiftet til et nyt IT-system KP Basis (Kommunernes pensionssystem) og samtidig har vi travlt med at migrere borgere over på Mit-Id.
Det betyder desværre, at der pt. opleves forlænget sagsbehandlingstid på pensionsområdet.
Vi arbejder alle målrettet og hurtigt, for at nedbringe sagsbehandlingstiden og den sagspukkel overgangen til de nye systemer har givet.

Begrænset telefonisk træffetid

Ud over den forlænget sagsbehandlings tid vil der i perioden frem til den 30. juni 2022 kunne opleves en begrænset telefonisk træffetid på grund af at vi har mange vagter.
Den direkte telefoniske kontakt til pensionsmedarbejderne vil være i kommunes normale telefontid fra kl. 9-13. Såfremt der ikke er nogen på kontoret til at besvare dit opkald, vil Omstillingen kunne tage imod evt. beskeder.
Henvendelser uden for træffetiden kan også fremsendes via mail til faelpension@faxekommune.dk

Hvem drejer det sig om?

Følgende ydelser er påvirket af den forlængede sagsbehandlingstid og begrænset telefonisk træffetid:

  • Alm. helbredstillæg
  • Udvidet helbredstillæg
  • Personlige tillæg

Du kan godt søge om ydelser i perioden

Man kan fortsat søge om helbredstillæg og personlige tillæg i perioden, men der vil også være en forlænget sagsbehandlingstid på nye ansøgninger.
Borgere kan ansøge om helbredstillæg og personlige tillæg på www.borger.dk

Opdateringsdato: 11.04.2022 - 14:19