Faxe-delegation tager til international konference om det sociale område

Velfærdsteknologi og kvalitet inden for det sociale område er på dagsordenen, når Socialudvalget og repræsentanter fra Faxe Kommunes ledelse tager på konference i Milano.

To dage sprængfyldt med nordisk og international erfaring inden for det sociale område, ældrepleje, sociale ydelser og sårbare borgere i det hele taget.

Det kommer en delegation fra Faxe Kommune til at opleve 5. og 6. juni ved en konference i Milano under titlen 27th European Social Service Conference.

Konferencens hovedtema er "Fokus på kvalitet - fra kvalitet i pleje til livskvalitet", og den kommer omkring højaktuelle emner, hvor Faxe Kommune vil få masser af inspiration fra de øvrige EU-lande.

Kvaliteten bliver sat i fokus, og emnerne spænder bredt lige fra støtte til bedre livskvalitet for udsatte borgere til en øget kvalitet inden for sociale ydelser.

Inden for socialområdet kommer konferencen med bud på, hvordan kommunen kan øge kvaliteten af sagsbehandling samt fremme den sociale inklusion. Ligesom der vil blive præsenteret tendenser inden for kvalitet på socialområdet med særligt fokus på det sociale tilsyns rolle og forebyggende indsatser for dårligt stillede familier.

Der tales om velfærdsteknologi, kunstig intelligens, empowerment, selvstændig livsførelse, bofællesskaber, fleksibilitet og udvikling - hele tiden med borgeren i fokus, så kommunen kan hjælpe det enkelte menneske efter individuelle behov.

Delegationen er af sted fra 4. juni til 7. juni.
Med på turen er formand for Socialudvalget, Nellie Bradsted og udvalgsmedlemmerne Nadia Bruun Thurø og Henrik Rützou Aakast. Derudover deltager fire embedsmænd fra administrationen i Faxe Kommune.