Faxe Kommune får ny erfaren og visionær centerchef

Center for Børn & Undervisning får pr. 1. december 2018 ny centerchef. Det er 46-årige Rikke Westergaard, som forlader en stilling som centerchef på det sociale område i Egedal Kommune.

Et enigt ansættelsesudvalg har peget på 46-årige Rikke Westergaard som ny centerchef for Center for Børn & Undervisning. 39 havde søgt stillingen, hvoraf en stor andel var stærkt kvalificeret.

Med sine ni års erfaring som centerchef i Egedal Kommune, kommer Rikke Westergaard til Faxe Kommune med en betydelig og stærk erfaring.

Direktør Marianne Hoff Andersen udtrykker stor glæde over, at Rikke Westergaard har valgt Faxe Kommune.

- Hun har en stærk chefprofil, er visionær og handlingsorienteret, ligesom hun har blik for den enkelte medarbejder. Hun har med sin erfaring en fantastisk platform til at blive chef for dagtilbuds- og skoleområdet. Derudover er hun en afholdt chef blandt sine samarbejdspartnere i Egedal Kommune. Jeg glæder mig meget over, at hun vil arbejde for os, siger Marianne Hoff Andersen.

Rikke Westergaard glæder sig til sin nye udfordring i Faxe Kommune.

- Faxe har en aktiv dagsorden om, at børnefamilierne skal forblive og tiltrækkes. Det kræver, at kernevelfærden er på plads. Det er hverdagslivet, der er betydningsfuldt for børnefamilierne, hvor dagtilbud og skole er et helt naturligt omdrejningspunkt i familierne, siger Rikke Westergaard og tilføjer:

- Det kræver ledelse, kommunikation og vedholdenhed at holde fast i, at potentialet fortsat omsættes i en god skole og de gode dagtilbud. Det er en opgave, jeg glæder mig til at løse som holdspiller. Jeg er en begejstret leder, som glædes, når vi lykkes sammen.

Rikke Westergaard har gennem sine år i Egedal Kommune drevet mange tværgående forandringsprocesser med andre ledere og medarbejdere - alt sammen for at sikre de bedste løsninger med borgerne.

Ifølge direktør Marianne Hoff Andersen passer den kommende centerchefs erfaringer og tilgang til opgaven i Faxe Kommune meget godt med idéen bag Faxe i Fællesskab. Her arbejder Faxe Kommune på en nytænkende måde at være kommune på, så man i højere grad end tidligere samarbejder med borgerne om at finde gode løsninger.

Rikke Westergaard er gift, har tre sønner og bor i København.