Faxe Kommune udskyder fejringen af 150 års jubilæet for Haslev Stationsby

Lys-installationen med tekster om Haslev bys seneste 150 år vil fortsat kunne ses fra fredag den 25, september.

Statsminister Mette Frederiksen har fredag indført nye restriktioner for at standse spredningen af Covid19.

Det medfører blandt andet, at man kun må samles op til 50 personer, og at vi alle skal afholde os fra sammenkomster med mange mennesker.

Faxe Kommune bakker op og derfor aflyser kommunen festlighederne omkring 150 års jubilæet for Haslev Stationsby og indvielsen af den nye stationsplads søndag den 4. oktober.

Den planlagte opstilling af lys-installationen i Jernbanegade fastholder kommunen. Her vil man fra fredag den 25. september kunne se en smuk lys-installation med tekster om Haslev bys seneste 150 år.

Faxe Kommune vil snarest muligt melde en ny dato ud for fejring af Haslev Stationsbys 150 års jubilæum og indvielse af den nye stationsplads.