Faxe Kommunens prisuddelinger i 2023

Faxe Kommune påskønner initiativ, engagement og gejst og anerkender personer, hold med flere der er med til at gøre en forskel. Ved Prisuddelingen den 15. marts 2023 hyldes de personer og foreninger, som i 2022 har ydet en særligt imponerende indsats.

Plan & Kulturudvalget har på udvalgsmødet den 10. januar 2023, valgt mellem en række meget kvalificerede indstillinger til Ungdomslederprisen, Fritidsprisen, Kulturprisen og Frivillighedsprisen. Folkeoplysningsudvalget har indstillet til Fritidsprisen. Derudover modtager en lang række idrætsudøvere en Mesterskabspris for deres flotte præsentationer i 2022.

Mesterskabspriser 2022
Der er 34 personer, der er indstillet til at modtage en Mesterskabspris, hvilket i alt omfatter 75 medaljer. De har enten individuelt, eller på hold vundet guld, sølv eller bronze ved NM eller DM. De indstillede idrætsudøvere er alle tilknyttet en forening, der hører til i Faxe Kommune.

Plan & Kulturudvalget glæder sig til at uddele priserne, til årets prisuddeling i Vesterled Idrætshal den 15. marts 2023 kl. 19.00. Kulturprisen uddeles ved et særskilt arrangement, i løbet af marts måned.

Fritidsprisen 2022 - går i år til: Henry Hansen og Christian Schrøder, Haslev Kegleklub
Henry og Christian har lavet et fantastisk arbejde for Haslev kegleklub. De har udviklet foreningens ungdomsafdeling, hvilket har resulteret i både Sjællands- og Danmarksmesterskaber. Samtidig har de været i stand til at få Haslev kegleklub til at vækste, som en af de få kegleklubber i Danmark. Det har fået Dansk kegleklub til at kigge på Haslev kegleklub, og inddraget Henry og Christian i en arbejdsgrubbe, som skal hjælpe andre kegleklubber med at opnå fremgang. Henry og Christian fortjener at blive hyldet for deres store arbejde med Haslev Kegleklub.

Ungdomslederprisen 2022 – går i år til: Jesper Hering Hansen, Haslev Bordtennis Klub
Jesper har i en årrække trænet børn og unge mennesker i bordtennis i Nordskovskolen. Jesper er med til at skabe trygge fællesskaber i foreningen, hvor børn og unge lærer at spille badminton og deltager i turneringer rundt omkring på Sjælland.
Jesper har herudover leveret en ekstraordinær indsats i forhold til bestyrelsesarbejde og det administrative opgaver. Jesper skal have prisen fordi han vægter det frivillige arbejde med unge højt.

Frivillighedsprisen 2022 – går i år til: Jørgen Larsen, Haslev tennisklub
Jørgen indstilles til frivillighedsprisen for den særlige indsats han har ydet i forbindelse med Haslev Tennisklubs opførelse af tennishallen ved Sofiendalsskolen.
Tennishallen i Haslev by var et projekt, som klubben havde ønsket sig mange år.
På grund af ny lovgivning, og stigende råvarepriser var der ellers god grund til at udskyde projektet, og afvente bedre tider. Men Jørgen var med til at skubbe projektet i gang. Jørgen påtog sig det slidsomme arbejde med at koordinere projektet, og trak selv i arbejdstøjet. En enestående indsats, med et enestående resultat. Herudover er Jørgen er manden, som drager omsorg for vedligeholdelse af baner, klubhus og udenoms arealer.