Har du en god idé som kan udvikle dit lokalområde?

OBS VI HAR FORLÆNGET ANSØGNINGSFRISTEN TIL 30. SEPTEMBER.

I kender den som Puljen På Forkant og puljen har oprindeligt haft en deadline for ansøgninger til den  5. september 2022 kl. 16:00.
Hermed forlænges ansøgningsfristen frem til og med den 30. september klokken 16.00.
Grunden til forlængelsen er kort og godt, at vi gerne vil se ansøgninger fra flere lokalområder i kommunen.

Så har I et godt projekt, der styrker fællesskabet og den lokale identitet så kan I nå at søge om økonomiske støtte hos Faxe Kommune.

Byrådet har afsat 300.000 kroner i puljen.

Formålet med puljen er at styrke fællesskabet og den lokale identitet i kommunens landdistrikter.
Projektansøgninger vurderes ud fra, hvordan de er med til at understøtte de lokale potentialer til udvikling.
Støtte fra puljen skal samtidig være med til at styrke organiseringen i lokalområderne og tilskynder borgere til at organisere sig og i fællesskab drøfte, hvad man vil med sit lokalområde.

Et par eksempler: der er tidligere givet tilskud til projekter der gjorde et torv til en grøn oase, en boligområde der fik et bedre legeområder med Jordvolds-rutsjebane og en forening der fik popkorn-maskine og en Slush-ICE maskine.

Skriv en ansøgning nu og vær med i årets runde med tilskud. De allerede indsendte ansøgninger kommer naturligvis med i den samlede vurdering efter den 30. september.

Ansøgningsformularen er lagt op på hjemmesiden. Der skal søges online.
Link til ansøgningsformularen kommer her
Har du spørgsmål kan du kontakte Ib Østergaard Rasmussen, direktionssekretariatet på mail: ibrab@faxekommune.dk