Hvordan løfter vi folkeskolen?

Nu kan du få indflydelse på, hvordan folkeskolen i Faxe Kommune bliver endnu bedre. Børn & Læringsudvalget inddrager nu forældre, ansatte, elever og samarbejdspartnere i at komme med de bedste bud på, hvordan kommunen løfter kvaliteten i folkeskolerne.

Hvis du er ansat i en af Faxe Kommunes folkeskoler, i en daginstitution eller hvis du er med i en forældrebestyrelse, så har kommunen allerede tænkt på dig. I hvert fald skal alle faggrupper og interessenter omkring folkeskolen i den kommende tid være med til at give deres bud på, hvordan kommunen løfter kvaliteten i folkeskolen.

På Børn & Læringsudvalgets foranledning går de ansatte i Center for Børn og Undervisning efter en så bred inddragelse som muligt.

Men det kan være, at du har tanker og idéer, som kan understøtte det gode arbejde?

Dem kan du - i helt kort form - sende til os fra i dag - via dette link:

Det samlede byråd er optaget af at løfte kvaliteten i Faxe Kommunes skoler.

Og hvad er kvalitet, spørger du måske.

Ja, det er netop den samtale, Faxe Kommune ønsker.

Men helt sikkert er det, at byrådet ønsker skoler, hvor flere børn trives og lærer, og hvor flere af de unge får lyst til at søge mere uddannelse efter folkeskolen.
Og sikkert er det, at der skal fokus på gode vilkår for både arbejdsmiljø og ledelse.

Skolestruktur er også i spil

- Både lærere, pædagoger og ledere er optaget af, at børn og unge trives og udvikler sig, og at de får de bedst tænkelige forudsætninger for at klare sig videre i livet, siger centerchef Henrik Reumert.

- Byrådet er ikke bleg for at være ambitiøse - vi går efter at tilbyde Danmarks bedste folkeskole her i Faxe Kommune. For at nå dertil er vi nødt til at tale kvalitet, og vi er nødt til at tale om hvordan den måde, vi organiserer vores skoler på, kan understøtte det løft, vi ønsker. Hvor drøftelserne ender, og hvilke beslutninger Børn & Læringsudvalget vil anbefale byrådet at træffe, ved vi ikke. Men vi ønsker bred, konstruktiv debat og inddragelse, tilføjer Henrik Reumert.

Benyt QR-koden, hvis du ønsker at bidrage med konstruktive tanker, idéer og synspunkter til at skabe et løft af folkeskolen. Du kan også læse mere på kommunens hjemmeside, hvor du også finder en tidsplan for hele processen.
(åben kameraet på din smartphone og peg på denne kode, så bliver du ledt hen til det sted, hvor du kan skrive til os).

Giv dit bud på, hvordan vi løfter kvaliteten i folkeskolen her i Faxe Kommune.