I skole derhjemme: Alle i indskolingen får adgang til digitale enheder

Både elever og lærere er i disse uger ved at lande på benene i helt nye undervisningssituationer.

Der bliver heldigvis fundet gode og kreative løsninger, så elever på alle klassetrin kan fylde læringsvitaminer på, også selvom de ikke kan møde op i deres vante klasseværelser.

Der har været lidt forskellige tilgange rundt omkring i kommunen, når det gælder adgang til digitale enheder for de allermindste elever. De elever i indskolingen, som ikke har haft deres enheder med hjem, har i stedet haft deres ugeplaner og opgaveoversigter – så de har skam haft noget at lave i den tid, siden statsministeren sendte eleverne hjem.

Nu har vi rådet bod på tingene, så indskolingsleleverne på samtlige skoler i kommunen kan få deres digitale enheder hjem. De berørte forældre har fået skrivelse ud via Aula, så der nu er lagt en plan for, hvordan udlånet af enhederne kan ske på en forsvarlig måde – set i lyset af den situation, vi er i, hvor vi jo skal holde afstand fra hinanden.