Isolationsboliger i kommunen bliver nu taget i brug

Vi er i fuld gang med at inddæmme coronasmitten.

I Faxe Kommune er der et større udbrud af coronasmitte blandt en række borgere, der ikke alle har mulighed for at foretage en selvisolering.

Kommunen har en række isolationsboliger til rådighed, og har derudover lavet en aftale med vores nabokommuner om at kunne låne isolationsboliger af dem, hvis det skulle blive nødvendigt.

Som tidligere oplyst er der blandt andet selvisolation af borgere på Terslev Bygade 21. Herudover er kommunens isolationsboliger i Førslev Bygade (det tidligere plejehjem) nu også taget i brug.

De midlertidige beboere er isoleret på adressen, og der bringes mad og andre fornødenheder ind til dem i boligen, som de ikke forlader. På den måde laver vi den bedste mulige inddæmning, så smittekæderne brydes.