Ny kommunaldirektør på plads

52-årige Thomas Knudsen bliver ny kommunaldirektør i Faxe Kommune. Med sit kendskab til organisationen er han godt rustet til at se på den fremtidssikring og justering af kommunen, som byrådet har sat i værk, siger borgmester Ole Vive.

Det er knap tre år siden, Thomas Knudsen blev ansat som direktør for social/beskæftigelse, kultur/fritid samt plan/miljø.

Men da kommunens kommunaldirektør Carsten Riis blev direktør for Metroselskabet & Hovedstadens Letbane tilbage i august, blev Thomas Knudsen konstitueret som kommunaldirektør.

Torsdag aften kunne byrådet så pille "konstitueret" af hans titel, og således formelt byde ham indenfor som kommunens nye kommunaldirektør.

Borgmester Ole Vive er på byrådets vegne glad for at byde Thomas Knudsen velkommen i den nye rolle.

- Jeg glæder mig meget til at fortsætte samarbejdet. Med sine små tre år her i kommunen kender han organisationen rigtig godt, og han er selv kendt af organisationen. Thomas Knudsen er dermed godt rustet til at tage hånd om den store arbejdsopgave fra budgetforliget, som handler om at se på, hvordan vi som kommune skal organisere os i de kommende år, siger borgmester Ole Vive, der karakteriserer Thomas Knudsen som en driftssikker direktør, som er lydhør over for byrådet, arbejdsom og videbegærlig.

Thomas Knudsen ser frem til de nye opgaver, der venter.

- Jeg har lært byrådet og organisationen godt at kende, og oplever Faxe Kommune som en spændende og udviklingsorienteret arbejdsplads. Jeg ser frem til i de kommende år at konsolidere driften, og jeg glæder mig til det spændende potentiale, der ligger i udvikling af bosætning, erhverv og turisme, siger Thomas Knudsen.

- Gennem mine tre år har jeg ud over ansvaret for det store sociale velfærdsområde også beskæftiget mig med kultur, byudvikling og det tekniske område. Det betyder, at jeg har etableret et fint netværk inden for det kulturelle og inden for erhvervslivet i kommunen. Det ser jeg frem til at udbygge til gavn for borgerne i kommunen og for Faxe Kommune som organisation.

Thomas Knudsen kom til Faxe Kommune med en baggrund fra velfærdsområdet, hvor han har bestredet chefstillinger i Kalundborg og Slagelse Kommune. Thomas Knudsen er oprindeligt uddannet folkeskolelærer, som han efterfølgende har suppleret med en diplom- og en masteruddannelse.

Han er gift med Alice, som er dyrlæge på det lokale hospital i Odsherred. Parret har tre børn. De bor i et gammelt bondehus nær skov og strand ved Ordrup Næs.