Nyt til forældre med pasningsbehov

Vi indfører fleksible åbningstider for børn med pasningsbehov

Til forældre med børn i dagtilbud

Fra og med på mandag indfører vores kommunale daginstitutioner fleksible åbningstider. Det sker for ikke at have mere personale på arbejdsstedet end den faktiske opgave kræver. Lige nu er der heldigvis rigtig mange af jer, som følger regeringens anvisninger, og beholder børnene hjemme, hvilket er en stor hjælp og med til at minimere smitterisikoen.

Regeringen har i dag præciseret, hvilke forældre der kan forvente at få nødpasning. Det drejer sig om:

• Familier med forældre, som varetager kritiske samfundsopgaver
  • Forældre ansat i en privat virksomhed, som ikke har hjemsendt medarbejderne
  • Børn og unge, der har særlige sociale, pædagogiske eller behandlings-mæssige behov, herunder tilfælde hvor forholdene i barnets eller den unges hjem begrunder et nødpasningstilbud.

Den fleksible åbningstid betyder, at de af jer, som grundet arbejde eller andre forhold har et nødtvingende behov for pasning, fortsat vil kunne få dette opfyldt. Men dagtilbuddene vil gennem dialog med jer afdække det faktiske behov og indrette åbningstiderne derefter. De fleste dagtilbud har allerede afdækket pasningsbehovet på denne måde.

Nærmere oplysninger herom får I direkte fra vores kommunale dagtilbud.

Forældre til børn i privat pasningsordning, hvor pasningsordningen lukker ned, og hvor I som forældre har et særligt nødtvunget  pasningsbehov (afgrænset gruppe) vil vi gerne hjælpe med pasningsmulighed i nærmeste kommunale dagtilbud. Se venligst kontaktoplysninger til daginstitutioner her.