Politiker- og borgermøde om Østbanens fremtid

Mødet er mandag den 16. december klokken 16-17.30.

Region Sjælland, Køge, Stevns og Faxe kommuner inviterer til møde om Østbanens Fremtid mandag den 16. december kl. 16-17.30.

Sporene på Østbanen er slidt ned. Der er behov for en omfattende sporrenovering til op mod 660 millioner kroner.

Det er penge, som Region Sjælland ikke har. Det tilskud regionen modtager fra staten til investeringer i lokalbanerne dækker ikke de reelle udgifter.

Regionsrådsformand Heino Knudsen og borgmestrene fra Stevns, Anette Mortensen, Faxe, Ole Vive og Køge, Marie Stærke inviterer derfor til politiker- og borgermøde for at drøfte, hvordan den nødvendige finansiering til renoveringen sikres. Samtidig vil der blive informeret om hastighedsnedsættelse fra 100 til 75 km/t, og at mange passagerer nu skal skifte i Hårlev.

Ingen tilmelding er nødvendig. Det er gratis og der serveres kaffe og te til arrangementet på Hårlev Kro, Hårlev Stationsvej 1, 4652 Hårlev.