Virksomhedspris 2022 uddeles nu sammen med de tre andre erhvervspriser

I år uddeler Faxe Kommune Virksomhedspris 2022 for første gang under Erhvervsprisuddelingen 2022. Det sker den 23. november, når Business Faxe samler de lokale virksomheder til fejring af erhvervslivet og prisoverrækkelser.

Faxe Kommunes Beskæftigelses & Integrationsudvalg har netop vedtaget, at deres Virksomhedspris skal uddeles under Erhvervsprisuddelingen 2022 den 23. november på Rønnede Kro. Det betyder, at kommunens pris nu bliver en del af fejringen af erhvervslivet i Faxe Kommune, når Business Faxe samler de lokale virksomheder til Erhvervsprisuddelingen 2022, og at der nu uddeles hele fire, flotte priser.

-Erhvervsprisuddelingen har til formål at skabe lokal sammenhængskraft ved at samle det lokale erhvervsliv om at fejre og hædre de virksomheder, der har gjort det specielt godt i løbet af året. Og da vores pris også gives for den særlige gode indsats, er det oplagt, at den netop bliver uddelt under Erhvervsprisuddelingen 2022, siger Allan Tirsgaard, formanden for beskæftigelsesudvalget.

At Faxe Kommune har valgt at lade deres pris indgå i prisoverrækkelsen under Erhvervsprisuddelingen 2022, sætter direktør for Business Faxe Tomas Legarth stor pris på:
- Det glæder mig meget, at Faxe Kommune har valgt også at uddele deres pris ved årets Erhvervsprisuddeling. Det gør begivenheden mere festlig og skaber endnu større sammenhængskraft i vores dejlige lokalområde, siger Tomas Legarth.

De fire priser, som uddeles under Erhvervsprisuddelingen 2022, er Årets Virksomhed 2022 sponsoreret af Sparekassen Sjælland-Fyn, Årets Iværksætter 2022 sponsoreret af Beierholm, Årets Turismepris 2022 sponsoreret af MønsBank og Faxe Kommunes Virksomhedspris 2022, som uddeles af Faxe Kommunes Beskæftigelses & Integrationsudvalg.

Kriterie for at vinde Faxe Kommunes Virksomhedspris 2022

I år gives Faxe Kommunes Virksomhedspris 2022 til en virksomhed, som har særlig fokus på den enkelte borgers kompetencer og ikke fagbetegnelsen.

- Det er enormt vigtigt for beskæftigelsesindsatsen, at der er et godt samarbejde og ikke mindst sammenhæng imellem virksomhedernes ønske og Kommunens indsats på området. I år uddeles vores pris derfor til en virksomhed, som gennem rekrutteringssamarbejde med jobcenteret, tilpasser jobfunktioner og ser muligheder med udgangspunkt i den enkelte borgers kompetencer og ikke fagbetegnelsen. Og derved øger rekrutteringsmulighederne ind i virksomheden, siger Allan Tirsgaard.

Alle er velkomne til at indstille sin favoritkandidat til Faxe Kommunes Virksomhedspris 2022 inde på Faxe Kommunes hjemmeside www.faxekommune.dk under Aktuelt frem til den 1. september.

Der er også mulighed for at indstille sine favoritkandidater til de tre andre priser ved at skrive en mail med en kort begrundelse til Tomas Legarth på tl@businessfaxe.dk inden den 17. august.
Man kan læse mere om de tre priser og kriterierne for at vinde inde på Business Faxes hjemmeside på www.businessfaxe.dk under Nyheder.