Ø - Enhedslisten - De Rød-Grønne

Enhedslisten - De Rød-Grønne har partiliste

Thomas Spange Olsen (Ø) 1.Thomas Spange Olsen, 62

Karise

Faxe skal være en grøn foregangskommune. Kommunen skal gå foran og inspirere alle borgere og erhverv til at sætte gang i omstillingen. I alle lokalplaner skal miljøkonsekvenser indtænkes. Faxe skal være sprøjtefri kommune for at bevare vores grundvand og arealerne skal plejes så biodiversiteten øges. Der skal indkøbes økologiske madvarer til kommunale institutioner. Cykelstier mellem vores byer for at sikre trafiksikkerheden. Alle indbyggere skal behandles med respekt og værdighed i mødet med kommunen.

www.faxe.enhedslisten.dk

Lone Stæhr (Ø) 2.Lone Stæhr, 66

Haslev

Jeg har i mange år argumenteret i de lokale medier for at gøre Faxe til en grøn kommune, hvor biodiversitet bliver taget seriøst  med blomstrende grøftekanter og masser af insekter og andet dyreliv. Som skolelærer gennem et helt liv er skolesystemet min anden hjertesag. Jeg drømmer om selvstændige skoler med hver sit skoledistrikt, hvor dagligdagens brugere definerer skolens profil . Skolerne skal tilgodese børnenes forskellige behov.

3.Ida Ingerslev Hansen, Vindbyholt

4.Helle Wallin, Faxe

5.Birgit Hansen, Skuderløse Indelukke

Jan Kjærgaard Hansen (Ø) 6.Jan Kjærgaard Hansen, 68

Vindbyholt

Jeg er aktiv folkepensionist og arbejder med udvikling af lokalområderne, bosætning for alle og oplevelsesbaseret turisme. Er aktiv i mit lokalområde og er med til at sætte det der er vigtigt for borgerne, på dagsordenen.

www.faxe.enhedslisten.dk