Rehabilitering til dig med lungesygdom

Lev bedre med lungesygdom

Rehabiliteringsforløbet begynder med en afklarende samtale, for at finde ud af, om forløbet er det rette for dig. Samtalen tager udgangspunkt i din sygdom, dine behov, ressourcer, netværk, udfordringer og fremadrettede muligheder. Dine pårørende er velkomne til at deltage i samtalen.

På forløbet får du viden, støtte og vejledning til at få hverdagen til at fungere bedst muligt med lungesygdom. Forløbet består af både træning og undervisning, og du bliver en del af et hold, hvor alle har lungesygdom, og hvor du bliver udfordret i forhold til din aktuelle sygdomsgrad. Undervejs bliver der mulighed for at besøge for eksempel Æblehaven eller Dalgården i Faxe Kommune for, at inspirere dig til fortsat at være fysisk aktivitet efter forløbet. Varigheden af forløbet afhænger af dit behov.

Undervisningsteamet består af fysioterapeuter, sygeplejerske, farmakonom og ernæringsterapeut mv.

Tilmelding

Hvis du har lungesygdom og er motiveret for at deltage i forløbet, kan du få din egen læge eller sygehuslæge til at sende en henvisning til Faxe Sundhedscenter. Når vi har modtaget din henvisning kontakter vi dig.

Kontakt

For yderligere information kan du kontakte sundhedskonsulent Vibeke Bastrup på tlf. 5620 3385 eller mail viba@faxekommune.dk

Træningsafdelingen

Tlf: 5620 2660, hverdage kl. 7.30-10.30