Logokonkurrence: Haslev stationsby 150 år

Styregruppen bag projektet 'Haslev stationsby 150 år' opfordrer alle til at deltage i konkurrencen om at designe det flotteste logo til Haslev stationsbys jubilæum i år 2020.

I 2020 fejrer Haslev by, at det er 150 år siden, at det første tog kørte ind på Haslev Station. Stationen fik afgørende betydning for byens udvikling og kraftige vækst. Byjubilæet vil i 2020 blive fejret igennem forskellige aktiviteter arrangeret af lokale foreninger, kulturinstitutioner, medier, kommune, virksomheder og borgergrupper. Omdrejningspunktet for aktiviteterne er historien om Haslev før, nu og i fremtiden. Selve jubilæumsdagen er søndag den 4. oktober 2020.

Til at knytte aktiviteterne sammen har vi brug for et fælles logo, som kendetegner fejringen af Haslev stationsby 150 år. Er det en opgave for dig at designe det, så deltag i vores logo-konkurrence.

Formkrav

For at deltage i konkurrencen skal du levere et bud på et logo, som indeholder navnet ’Haslev stationsby 150 år’.

Logoet skal nemt kunne aflæses, selvom det er småt fx 100 pixels.Herudover kan du vælge at medtage et til flere ikoner eller tegn, der har en symbolsk mening for, eller kendetegner Haslev.

Du vælger selv typografi og farve(r). Men vær opmærksom på, at den valgte farve skal kunne fungere sammen med andre farver og fungere i forskellige sammenhænge.

Logoet skal kunne anvendes på en vifte af platforme: website, tryksager, annoncer, skiltning og merchandise (T-shirts, kuglepenne, trøjer, tasker mm.).

Afleveringsformat

Konkurrencematerialet skal bestå af en overordnet og begrundet logopræsentation, der afleveres elektronisk. Derudover skal besvarelsen forklare, hvorledes logoet tænkes anvendt, placeret samt dets eventuelle variationer (farve, sort/hvid, negativ).

Der redegøres ligeledes for farvevalg og fonte samt eksempler på implementeringen på diverse platforme (digitale, merchandise såvel som trykte).

En del af afleveringen skal bestå af mindst to visualiseringer af, hvorledes logoet tager sig ud på diverse platforme. Eksempelvis brevpapir, web og plakat.

Det forventes ikke, at der til konkurrencen afleveres en gennemarbejdet og fyldestgørende designmanual.

Dommerpanel

De indsendte bud bedømmes og vurderes af styregruppen for Haslev stationsby 150 år.

Præmie

1. Præmie: 8.000 kr.
2. Præmie: 3.000 kr.
3. Præmie: 2.000 kr.

Forbehold

Styregruppen bag projektet ’Haslev stationsby 150 år’ forbeholder sig ret til at vælge mellem de indsendte logoforslag og til eventuelt at forkaste dem alle.

Deadline

Deadline for aflevering af logoforslag er fredag den 1. november 2019 klokken 12.00. Du afleverer dit logoforslag i pdf på mailadressen tijab@faxekommune.dk. Vinderen får besked via mail.