Faxe Kommune får ny centerchef til børne- og familieområdet

Dorthe Lund Nielsen tiltræder som centerchef for Center for Børn, Unge & Familier. Hun kommer til Faxe Kommune med omfattende ledererfaring - senest som chef for skole og dagtilbud i Allerød Kommune.

Dorthe Lund Nielsen bliver ny chef i Center for Børn, Unge og FamilierSammenlagt 12 års kommunal ledelseserfaring på børne- og ungeområdet er et solidt grundlag at stå på, når man lander som centerchef på det område i Faxe Kommune.
Og den baggrund har Dorthe Lund Nielsen, som netop er blevet ansat som kommunens nye centerchef i Center for Børn, Unge & Familier.

Hun kommer blandt meget andet til Faxe Kommune med en baggrund som skole- og dagtilbudschef i Allerød Kommune og før det områdesouschef i børne og ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune, område Amager.

- Jeg glæder mig til at komme i gang med opgaven. Jeg synes, Faxe Kommune er spændende, fordi der er både store visioner og ambitioner på børn og unges vegne. Det kræver et godt samarbejde på tværs af hele organisationen at løfte udfordringerne på børne-, unge- og familieområdet, og jeg ser frem til at komme i gang med opgaven sammen med alle de dygtige medarbejdere og ledere i Faxe Kommune, siger Dorthe Lund Nielsen og uddyber:

- Som leder er jeg optaget af at skabe en organisation, hvor medarbejdere og ledere trives, er trygge og udvikler sig i gode arbejdsfællesskaber. Ingen medarbejdere, ledere eller chefer skal stå alene i komplekse problemstillinger.

Dorthe Lund Nielsen har stået i spidsen for omfattende og markante udviklings- og forandringsprogrammer i Allerød Kommune - alt sammen med det formål at modernisere og udvikle kvaliteten af velfærdsydelserne på børne- og ungeområdet for at sikre mest mulig trivsel, læring og dannelse for alle børn og unge. Det fokus vil hun også have med sig i Faxe Kommune.

Og helt i tråd med ambitionen i kommunen, vil den nye centerchef også have fokus på hurtigere indsatser - eller sagt på en anden måde; forebyggelse frem for sene, dyre løsninger med begrænset effekt.

- Alle borgeres muligheder for det gode liv har altid været drivkraften i mit virke i de forskellige kommuner, jeg har haft fornøjelsen af at arbejde i. Det motiverer mig, når jeg sammen med andre skaber de bedst mulige rammer for, at borgerne lykkes med og i deres liv. Jeg har altid været særligt optaget af at skabe lige chancer for alle borgere. Det vil jeg helt naturligt også arbejde for i Faxe Kommune, siger Dorthe Lund Nielsen.

Direktør Ida Byrge Sørensen ser frem til samarbejdet.

- Jeg er utrolig glad over at få Dorthe med på holdet til at stå i spidsen for Center for Børn, Unge & Familier og som en del af Faxe Kommunes gruppe af chefer. Centeret er stort og komplekst og har mange svære opgaver, der skal løses på tværs og i samarbejde med både medarbejdere, politikere og borgere. Dorthe har både den faglige indsigt i 0-18 års-området og dén ledelsesmæssige erfaring og tilgang til opgaven, vi har ledt efter i en ny centerchef. Jeg er sikker på, vi har fundet et rigtig godt match til stillingen, og jeg glæder mig meget til samarbejdet med Dorthe, siger Ida Byrge Sørensen.

Dorthe Lund Nielsen er gift, har to sønner på henholdsvis 15 og 13 år. Familien bor i Ballerup.

Den nye centerchef tiltræder stillingen i uge 45.