Høring af projekt om etablering af sandfang i privat del af Suså

Faxe Kommune har i samarbejde med HedeDanmark udarbejdet et forslag til et projekt om etablering af sandfang i Suså. Projektet udføres på en privat del af Suså, opstrøms det offentlige vandløb.

Formålet med projektet er at etablere et sandfang, og dermed skabe bedre forhold nedstrøms i vandløbet ved at stoppe sandvandringen. Derudover vil projektet mindske vedligeholdelsesomkostninger af vandløbet på grund af at massive sandaflejringer nedstrøms i vandløbet efter projektet vil mindskes.

Høring

Projektforslaget sendes hermed i 4 ugers høring

Evt. høringssvar skal fremsendes senest tirsdag d. 30. juli 2019 til Faxe Kommune, Natur og Miljø, Frederiksgade 9, 4690 Haslev eller naturogmiljoe@faxekommune.dk

Der kvitteres for indkomne høringssvar og de vil indgå i den videre sagsbehandling. Se tidsplan på side 4 i projektbeskrivelsen.