Opstart på revurdering af miljøgodkendelse – Faxe Kalk A/S Modtageplads

Faxe Kommune tager miljøgodkendelsen til Faxe Kalks modtageplads for affald fra Ovnanlægget, Baunekulevej 4b, 4640 Faxe, op til revurdering.

I august 2018 offentliggjorde EU-kommissionen BAT-konklusionen for affaldsbehandlingsanlæg. Når en BAT-konklusion offentliggøres skal kommunen revurderer miljøgodkendelserne for de virksomheder, der er omfattet af relevante listepunkter. På den baggrund tager Faxe Kommune nu modtagepladsen godkendelse op til revurdering.

På pladsen, der ligger i kalkbruddet, må Faxe Kalk modtage filterstøv, fejlbrændt kalk og ubrændt kalk fra Ovnanlægget, der læskes og efterfølgende anvendes til jordbrugskalk.

Revurdering kan føre til ændring af vilkår i miljøgodkendelsen.

Enhver har ret til at se sagen agter, med de begrænsninger der fremgår af miljøoplysnings- og offentlighedsloven, samt komme med kommentarer.

Frem til den 8. marts 2019 er det muligt, at anmode om, at få tilsendt et udkast til afgørelse, når dette forelægger. Efter udkastet er modtaget, har man en frist på 2 uger til at kommenterer det.

Kommentarer og henvendelse om at se sagen eller at få tilsendt udkast til afgørelse, skal rettes til Faxe Kommune, Center for Plan & Miljø, Frederiksgade 9, 4690 Haslev, via e-boks eller pr. mail til

naturogmiljoe@faxekommune.dk