Fakturering og EAN-numre

Oplysninger til virksomheder, som skal sende regninger til kommunen.

Faxe Kommunes kontonummer og CVR-nr.

  • Nordea: Reg.nr. 2232, Konto 4376 834 927
  • CVR-nr. 29188475
  • Kreditornummer: 85927876

Som alle andre offentlige virksomheder modtager Faxe Kommune ikke regninger på papir. Regninger der modtages på papir vil blive returneret til afsender med en anmodning om at få regningen tilsendt elektronisk.

Betalingsfristen er som udgangspunkt på 30 dage i Faxe Kommune. 

For at sikre, at Faxe Kommune kan modtage og behandle fakturaen korrekt er det vigtigt, at fakturaer følgende oplysninger:

  • EAN -nummeret - som er et unikt nummer, der identificerer en virksomhed, institution eller afdeling.
  • Ordre- eller rekvisitionsnummer.
  • Person- eller anden reference.

Hvis disse oplysninger ikke fremgår af fakturaen, så kan kommunen i henhold til lovgivningen udsætte betalingen indtil fakturaen er rettet.

Du kan finde listen med alle EAN-numre her:

Har din virksomhed ikke mulighed for at sende fakturaen elektronisk kan I anvende et "Læs Ind bureau" eller en "Fakturaportal.

Et Læs Ind bureau er en service for de virksomheder, der fortrækker at bruge papirregninger. Bureauet scanner dine papirregninger og sender dem videre til kommunen i elektronisk form. Denne service er gratis for mindre virksomheder.

En Fakturaportal er en hjemmeside, hvori man kan indtaste sine fakturaer og sende dem elektronisk. Det minder om en "netbank" og er en relativ billig løsning.

Såfremt der er spørgsmål til ovenstående, kan du få yderligere information på www.virk.dk eller kontakte

Center for Økonomi

Frederiksgade 9

4690 Haslev

Team Finans 56 20 63 00 - mandag til fredag kl. 9-12

eller ved at sende en mail til okonomi2@faxekommune.dk